Només per a subscriptors d'EL 9 NOU. Si encara no n'ets, fes-te'n.

Concurs de portades

17
desembre
17/12/2010 - Seu Central d' El 9 Nou

Concurs de portades 2010

Laura Vilarrasa - Granollers

Vic/Granollers El lliurament del premi es farà el dimecres 19 de gener a les 12 del migdia a l’Institut Celestí Bellera de Granollers, on precisament Laura Vilarrasa va estudiar Batxillerat Artístic. El mateix dia s’inaugurarà una exposició amb l’obra guanyadora, la que ha rebut un accèssit, les tres finalistes i 20 obres seleccionades de les presentades al concurs. La mostra estarà oberta dues setmanes. A principis de febrer, l’exposició arribarà al vestíbul de la seu d’EL 9 NOU a Vic.

Enguany el certamen va rebre un total de 127 obres, 78 procedents d’Osona i el Ripollès, i 49 del Vallès Oriental. El jurat estava format per l’artista de Granollers Vicenç Viaplana, els dissenyadors Anton Granero i Ramon Ricart, i la professora de l’Institut Celestí Bellera de Granollers, Anna García Paredes.

Teresa Terradas
Laura Vilarrasa tenia clar, a l’hora de dissenyar la portada d’aquesta edició, que li volia donar un to reivindicatiu però de forma subtil i un pèl irònica. Al final, aquest punt d’ironia, a més del concepte arriscat, va ser un dels elements que va fer que el jurat del trentè Concurs de Disseny de la portada de Nadal, convocat pel periòdic EL 9 NOU, escollís guanyadora la seva obra, Producte de Nadal, que avui reprodueix a les dues edicions d’Osona i el Ripollès, i del Vallès Oriental. A més, la guanyadora, una dissenyadora de 25 anys de Granollers que treballa a l’estudi Ikovo de Barcelona, ha rebut 1.000 euros.

Vilarrasa ha optat per una imatge en què combina l’aspecte més consumista de les festes –a través d’una safata de menjar de porexpan– amb el fet artesanal –amb unes figures de pessebre fetes de paper–. “El consumisme en temps de Nadal sempre hi serà, d’una manera o una altra, però en època de crisi pots fer unes festes més econòmiques, no tot han de ser grandeses”. Per això, Vilarrasa ha optat per un pessebre fet amb ninots de paper, papertoys, que ha col·locat dins un embolcall de productes industrials, molt més consumista. “Vull reivindicar els regals manuals i els productes artesanals com a alternativa”. La imatge se sosté en un fons vermell, un color molt viu que l’autora considera molt lligat a les festes nadalenques.