J.V.
El dia 9 de novembre passat, Sandra Madirolas era lluny de Catalunya –a Sri Lanka– i no va poder votar. “La meva petita aportació l’he feta ara”, explica aquesta jove dissenyadora gràfica de Manlleu. Inspirant-se en la imatge que l’ANC i l’Òmnium van crear per al 9N, va presentar una proposta al concurs de portades de Nadal que convoca cada any EL 9 NOU, i va guanyar. Aquest divendres, el disseny de Sandra Madirolas vesteix les edicions del diari d’Osona-Ripollès i del Vallès Oriental amb els colors de la campanya “Ara és l’hora”.
Madirolas va utilitzar l’esquema propi de cartells, pancartes i fulletons –fons groc, marc i lletres vermelles– per crear “una felicitació que fa referència a un dels esdeveniments més importants que hem viscut el 2014”. Utilitza el símbol del hashtag, el coixinet, recordant també la importància que les xarxes han tingut en el procés, i així situa els dos lemes (#BonNadal i #SíoSí) en un extrem, deixant neta la part central. “És una idea clara, sense elements superflus i que s’entén bé... dissenyar és comunicar”, diu la guanyadora del premi. Al peu de la portada, un altre missatge de felicitació en nom de l’equip d’EL 9 NOU, en lletra més petita, però “res de la simbologia típica que la gent espera per Nadal”.
Sandra Madirolas, que ara té 29 anys i treballa com a freelance, es presentava per tercera vegada al concurs de portades d’EL 9 NOU, i s’ha complert el tòpic que a la tercera va la vençuda. “Aquesta portada és un referent”, afirma. El premi, a més de la reproducció del disseny a la portada, és de 1.000 euros. El dia 14 de gener, s’entregarà aquest premi i s’inaugurarà a la seu d’EL 9 NOU de Vic una exposició dels 25 millors treballs que va seleccionar el jurat entre tots els que es van presentar. Entre aquests hi haurà també els quatre finalistes: Èrica Erra, de Calldetenes, amb Converses de Nadal; Ruth López, de Lliçà de Vall, amb Sense drets; Clàudia Romero, de Caldes de Montbui, amb Feliç... Consumisme?, i Jaume Tusell, de Lliçà d’Amunt, amb Gepis.