Jordi Sunyer
La Sala Verdaguer i Callís de la seu d’EL 9 NOU a Vic es va omplir dimecres de gom a gom de gent de totes les edats ansiosa per conèixer alguns dels secrets de Guillem Roma. I el músic osonenc no va defraudar ningú. Entre altres, va explicar que la majoria de les seves cançons neixen d’esbossos que grava ell mateix al mòbil “normalment al lavabo, tot i que no al vàter, ja que té molt bona sonoritat”. Aquestes gravacions normalment les fa amb lletres inventades i després, amb la música ja tancada, acostuma a escriure “a la línia R3 del tren, on m’hi passo moltes hores”. Vaja, que encara haurem d’agrair a Renfe que la línia de Vic vagi a pas de tortuga i sovint amb retards ja que si no Roma no tindria temps per enllestir les seves peces. A l’hora d’escriure, Roma també va reconèixer que el seu bagatge en el món de l’audiovisual l’ha ajudat molt, “ja que quan tinc les músiques ja em venen imatges que em guien per saber sobre què han d’anar les lletres”. També va detallar quins són els tres pilars musicals sobre els quals edifica la seva proposta (la cançó-jazz de crooners com Frank Sinatra, la música cubana i els sons llatinoamericans amb reggaeton inclòs) i fins i tot va intentar explicar d’on li ve l’habilitat per tocar la trompeta només amb la boca, “una cosa que ja practicava de petit quan sortia de l’escola de música”. A part de detallar com neixen i creixen les seves cançons Roma també va interpretar peces del nou disc acompanyat de la guitarra i va acabar la vetllada signant discos.